Giancarlo na čtvrteční konferenci
Giancarlo, zdálo se, že výkonnost byla v Monacu lepší. Byla to pouze jednorázová záležitost, nebo to může pokračovat i zde?
"Doufejme, že ano. Opravdu se o to snažíme. tým udělal velký krok vpřed. Soustředíme se opravdu na pár oblastí a společně s novým předním křídlem jsme v Monte Carlu udělali rozhodně krok dopředu. Skončili jsme před BMW, ale těžko říci. Monaco je dost odlišný okruh, a dokonce i tady si docela věříme, ale nevíme, jaký bude nový paket pro nízký přítlak."
Odrazily testy na Paul Ricard možnou výkonnost i zde?
"No, Ricard pro nás nebyl tak špatný. Poslední den jsem byl druhý nejrychlejší. Vyvážení vozu bylo docela dobré, takže to vypadá, že i když to s úrovní přítlaku pro Kanadu fungovalo o něco lépe, a vypadá to slibně, tak nemohu říci, jestli můžeme být lepší než BMW a nebo pomalejší. Uvidíme, ale jsem docela optimistický."
Dvakrát jste tu byl druhý a loni čtvrtý ze druhé řady. Líbí se vám tento okruh?
"Ano, mám tu dobrý pocit a dobré vzpomínky. Myslím, že jsem tu byl čtyřikrát na pódiu a vlastně jsem tu získal své první pódium v kariéře v roce 1997, takže mi tento okruh sedí. Nemyslím si, že je to jednoduchý okruh, protože úroveň přilnavosti je tu docela nízká, zvláště v brzdných bodech, stabilita vozu není právě konzistentní, ale hned tu získám dobrý pocit. Na tomto okruhu se cítím příjemně, a to je pro mě dobré."
Giancarlo, můžete nám říci něco o závodní škole, se kterou začínáte?
"Pěkný nový projekt. Vypadá to jako velmi, opravdu velmi dobrý projekt. Chci dát lidem jako jsem já, kteří milují tento sport, příležitost, aby se na této akademii mohli učit, co potřebují k tomu, aby mohli jít dál, aby se mohli zlepšit a aby se mohli naučit vše o tomto sportu, takže je to moc pěkné. Neznamená to nic, co by se týkalo mého odchodu! Ve Formuli 1 chci jít stále výše, mnoho let. Mám dobrý personál, který se teď může akademii věnovat, mám celý svůj management, takže se teď budu soustředi jen na Formuli 1."
Ale máte závodní tým v GP, teď závodní školu; a co další plány?
"Jak už jsem říkal, tento sport miluji, a líbí se mi, že jsem takto zapojen, že až jednou skončím se závoděním ve Formuli 1, tak stále budu v motorsportu. Mám z toho radost."
Pokud bych se vám mohl zeptat, pánové, na jeden z návrhů FIA pro rok 2011, což je zařízení, které výkon, a pokud budete chtít někoho předjet, zmáčknete toto tlačítko a získáte tak trochu extra výkonu. Co si myslíte o tomto návrhu?
"Souhlasím, mohlo by to být dobré, nemohlo by to být dobré, ale nejprve to musíme vyzkoušet."
Otázka pro Giancarla. Do jaké míry ovlivnila změna pneumatik výkonnost vozu? Cítíte se osobně pohodlněji na pneumatikách Bridgestone? Můžete to porovnat s loňským rokem?
"No, víte, že směs pneumatik je úplně jiná než loni, a jsou menší než loni. Ale stejně se na těchto pneumatikách cítím pohodlně. Jen myslím, že jsme ztratili nějaký čas při přechodu z Michelinu na Bridgestone při sžití s vozem. Ale nyní už jdeme správným směrem a zlepšuje se to. Vůz je mnohem vyrovnanější, a zvláště v Monte Carlu s novým předním křídlem."
Pro všechny jezdce. Všechny týmy jsou pod značným tlakem, aby získaly výsledky. Pokud to trvá déle a déle, tlak narůstá. Mají jezdci obavy o svou budoucnost, jejich kontrakty... a nebo zkrátka chápete, že váš osud je v rukou vozu a konstruktérů?
"V mém týmu panuje fantastická atmosféra. Na každého je vytvářen tlak, protože pořád musíme tlačit naplno a zlepšovat se. Ale myslím, že jsem dosud odvedl to nejlepší, získali jsme nejlepší možný výsledek, kterého jsme s paketem, který máme, získat mohli."
Otázka pro všechny jezdce. Jacques Villeneuve včera kritizoval styl Lewise Hamiltona, když říkal, že za jeho "divoké manévry" při startech by mu měla být ukázána dokonce černá vlajka. Zajímalo by mě, co si o tom myslíte vy?
"Myslím si, že Jacques někdy moc mluví s tiskem... Někdy řekne až moc." (smích)
Mohl bych slyšet váš názor na noční závody? Není to moc nebezpečné?
"Osobně si myslím, že pokud je v rámci osvětlení bezpečnost dobrá, tak jsem šťastný. Bude to pěkné a pro Formuli 1 určitě zajímavé."
Rychlá otázka pro Giancarla. Říkal jste, že vůz má teď lepší vyvážení, ale na začátku sezony lidé říkali, že byl dost nepředvídatelný. Je teď vůz více předvídatelný?
"Rozhodně ano. Zvláště s novým předním zavěšením a novým předním křídlem, které jsme měli v Monacu. Nyní je mnohem vyrovnanější. Na začátku sezony jsme bojovali s konzistencí vozu a brzdnými body v rychlých zatáčkách. Teď to vypadá mnohem lépe. A krok vpřed? Ano."
Teoretická otázka pro všechny z vás. Dvacet Velkých cen - jste pro nebo proti?
"Souhlasím, méně testování a více závodů je fajn."