Nastavení monopostu F1 pro VC Bahrainu
Bahrajnský mezinárodní okruh nabízí zajímavé technické výzvy pro týmy, i když okruh neoplývá vzrušujícími rychlými zatáčkami. Okruh má dlouhé rovinky, místa velkého brzdění a několik pomalých sekcí. Vyžaduje dobrý mechanický grip, přesný a dobře reagující vůz. V tomto ohledu je podobný Albert Parku, protože klade důraz na prudkou akceleraci a stabilitu při brzdění. Pro rychlé kolo v Bahrajnu je tedy klíčový silný motor, dobrý mechanický grip a stabilita při brzdění.
Aerodynamika
Týmy použijí podobné komplety jako v Melbourne a Sepangu, i když absence rychlých zatáček v Bahrajnu znamená, že nastavení přítlaku bude o stupeň menší než v prvních dvou závodech. Tři dlouhé rovinky vyžadují nízký odpor kvůli dobré maximální rychlosti v závodě, i když vůz kvůli tomu může být nervózní při brzdění.
Šasi
Je třeba najít kompromis, aby byl vůz stabilní v rychlých zatáčkách a zavěšení dost pružné kvůli dobrému mechanickému gripu v pomalejších sekcích. Tato rovnováha bude také minimalizovat přetáčivost na výjezdu z pomalých zatáček, aby jezdci mohli dosahovat dobrých rychlostí na rovinkách. Dobrá stabilita při brzdění je také důležitá, zvlášť v zatáčce č. 10, kde jezdci musí začít zatáčet již při brzdění.
Brzdy
Bahrajnský okruh je jeden z nejnáročnějších na brzdy, podobně jako Montreal představuje jeden z nejpřísnějších testů. Brzdí se z rychlostí přes 320 km/h do zatáček na první rychlostní stupeň, vůz tedy potřebuje stabilitu, aby se v závodě nezablokovala kola. Frekvence brzdění je také významná, hlavně mezi zatáčkami č. 4 a 13, kde mají brzdy neustále vysokou teplotu bez možnosti ochladit se. Brzdění je letos komplikováno absencí brzdných systémů motoru a chyba v zatáčkách č. 10, 13 nebo 14 by mohla vyjít draho, protože by se jezdci dostali na následujících rovinkách do defenzivy.
Pneumatiky
Energie pneumatik je v Bahrajnu relativně nízká a to díky absenci vysokorychlostních zatáček. Takže týmy použijí směsi medium a měkká pneumatik Bridgestone, stejně jako v Melbourne. Opotřebení pneumatik není problematické, i když teploty pneumatik bývají vysoké kvůli horkému povrchu asfaltu a vysokým teplotám brzd, které se na ně přenáší. Přítomnost písku na povrchu trati také znamená, že je úroveň gripu vždy relativně nízká a jakýkoliv písek se na pneumatiky přilepí a zmenší grip pro několik zatáček. Jezdci se proto musejí držet závodní stopy co nejvíce, aby zůstaly pneumatiky čisté.
Motor
Bahrajnská GP je dobrým testem pro motory, na plný plyn se jede zhruba 63 % okruhu, ale poslední generace motorů jsou schopné jezdit na maximální otáčky ve vysokých teplotách. Jediné obavy vzniknou, když dojde ke kombinaci vysokých teplot se zvlášť suchým vzduchem, což může mít dopady na chlazení motoru, nebo když se nasaje písek, což může mít velké dopady na výkon motoru.
Strategie
Množství paliva na palubě vozu má o něco menší vliv než v Malajsii, protože je tam méně rychlých zatáček, které jsou pro čas na kolo kritické. Velké množství paliva má tedy menší dopady v Bahrajnu, ale dvě zastávky v boxech stále představují optimální strategii. Můžeme očekávat, že prvních deset vozů startovního roštu poprvé zastaví někde mezi 17. a 21. kolem, druhé zastávky budou mezi 35. a 40. kolem. Posledních dvanáct vozů poprvé zastaví asi někde mezi 20. a 25. kolem, podruhé mezi 40. a 45. kolem.
Zdroj: F1 Sports