Nastavení monopostu F1 pro VC Brazílie
Interlagos je okruh kontrastujících extrémů, kombinuje pomalé vlásenky s jednou z nejdelších rovinek sezóny. Okruh je posazen do přírodního údolí a vlní se v délce 4,309 km. Je také známý kvůli svému hrbolatému povrchu, i když ten se zlepšil položením nové vrstvy v roce 2004 a před rokem 2007 byl zřejmě položen znovu nový povrch. Fyzické nároky hrbolatého povrchu jsou ještě větší kvůli skutečnosti, že se jede proti směru hodinových ručiček. Krk jezdce je z tohoto důvodu vystaven opačné zátěži než na normální trati. Je to okruh, na kterém se dá předjíždět, zvlášť před první zatáčkou a proto kompromis při nastavení upřednostňuje rychlost na rovince před optimálním časem na kolo, aby jezdci mohli získávat pozice a bránit je během závodu, který se jede na 71 kol.
Aerodynamika
Různorodé vlastnosti okruhu v Interlagosu mají na vůz velmi odlišné nároky. První a poslední sektor jsou tvořeny hlavně dlouhými rovinkami, kde je nutná dobrá maximální rychlost, aby byla zachována konkurenceschopnost a chráněna pozice - to znamená, že je vyžadována nízká úroveň přítlaku. Nicméně prostřední sektor vyžaduje opak - vysoký přítlak, aby byl zajištěn dobrý grip při akceleraci, brzdění a zatáčení v točivé sérii vlásenek. Vyrovnání těchto požadavků přinese optimální nastavení přítlaku pro dosažení nejrychlejšího možného času na kolo. Toto optimum je ale pozměněno požadavky pro závodění s ostatními vozy. Aby se dalo s ostatními úspěšně závodit, je třeba konkurenceschopné rychlosti na konci rovinek a dosažení tohoto nás může dotlačit od optimálního přítlaku k lehce nižšímu nastavení (křídel), které jezdcům umožní předjíždět a bránit svoji pozici před zatáčkou č. 1. To znamená, že používáme úroveň přítlaku podobnou okruhům jako je ten v Bahrajnu.
Mechanika
Kombinace rychlých a pomalých zatáček znamená, že je v Interlagosu těžké najít vyhovující mechanický kompromis. Stejně jako s naší úrovní přítlaku mají některé sektory přednost před ostatními. Nejdůležitější zatáčka v Interlagosu je ta dvanáctá, protože určuje vaši rychlost do kopce na rovinku - jede se tam na plný plyn 15 sekund. Proto věnujeme zvláštní pozornost tomu, aby měl vůz dobrý výjezd z této zatáčky, i když to může způsobit nedotáčivost v pomalých zatáčkách v prostředním sektoru. Nicméně, jakékoliv ztráty v tomto sektoru jsou vyváženy ziskem v čase na kolo a konkurenceschopností v třetím sektoru. Druhý důležitý faktor pro mechanické nastavení je povrch trati. Je tradičně velmi hrbolatý, ale nový povrch z roku 2004 týmům umožnil použít nižší světlou výšku a situace se letos možná znovu zlepšila. Okruh je relativně nenáročný na brzdy, jsou tam jen tři velká brzdění a celková energie při brzdění je podobná Barceloně.
Pneumatiky
V Interlagosu je relativně málo rychlých zatáček s vysokou boční zátěží na pneumatiky. Spolu s povrchem trati, který není nijak zvlášť abrazivní to znamená, že můžeme použít relativně měkké pneumatiky. V důsledku toho Bridgestone poskytne pro poslední závod roku měkkou a super měkkou směs ze své nabídky Potenza 2007.
Motor
Kvůli dlouhé cílové rovince je v Interlagosu kritický faktor výkon motoru a nejdelší úsek na plný plyn trvá déle než 16 sekund. Všechny motory se ale musí vyrovnat s tím, že jedou v určité nadmořské výšce, protože je okruh položen zhruba 800 metrů nad mořem. Nižší tlak vzduchu stojí motory zhruba 7 % výkonu, v důsledku toho je 61 % času stráveného na plný plyn na tomto okruhu rovno 57 % času na úrovni moře, což je srovnatelné s Budapeští. I když to snižuje nároky na některé díly jako jsou písty, jiné časti, jako je kliková hřídel, snášejí i tak významnou zátěž. Přísun výkonu je také důležitý faktor, zvlášť v točivém prostředním sektoru. Na tomto místě okruhu jezdí jezdci na nejnižší rychlostní stupně, dochází k náhlým změnám směru jízdy a významně se používají brzdy a plyn. Hladký přísun výkonu může být v této části okruhu opravdovým a významným přínosem pro udržení stability a ideální jízdní stopy.
Zdroj: F1 Sports