Nastavení monopostu F1 pro VC Evropy
Nürburgring je jeden z prvních moderních okruhů a jeho pověst se v minulých letech změnila. I když je to těžké, dá se předjíždět před první zatáčkou a u šikany v zatáčkách 13 a 14. Výzvy okruhu se různí od vlásenek, které se jedou na jedničku až po rychlé zatáčky, které se jedou na šestku nebo sedmičku. Nezávisle na ročním období existuje vždy riziko deště a chladného počasí.
ŠasiNürburgring vyžaduje jednu z nejvyšších úrovní přítlaku v sezóně, nejen kvůli pomalým a středně pomalým zatáčkám, ale také kvůli udržení dobré stability při těžkém brzdění do první zatáčky a pomalých šikan.
Zatáčky jako jsou 5/6, 8/9 a 10/11 zvlášť vyžadují neutrální chování vozu, aby nebyla ohrožena optimální stopa v druhé zatáčce v pořadí a inženýři budou pracovat celý víkend na odstranění nedotáčivosti ve středně rychlých zatáčkách.
Rychlé změny směru jsou vyžadované jak v pomalejší sekci na začátku kola, tak i v rychlejších zatáčkách. Mechanický grip je zvlášť důležitý v zatáčkách 1 až 4, ale nesmí ho být dosaženo na úkor aerodynamického výkonu po zbytek kola.
Výkon pneumatik bude jako vždy kritický parametr pro všechny týmy. Budou použity měkké a medium pneumatiky z nabídky Bridgestone Potenza 2007 a okolní podmínky určí, jak budou využity během závodu. Pokud bude na Nürburgringu pokračovat neobvykle studené letní počasí, tak se budou týmy zřejmě znovu snažit minimalizovat dopady drolení měkčích pneumatik.
Motor
Nürburgring není okruh extrémně náročný na motory a jeho celkové dopady jsou trochu mírněny skutečností, že se nachází vysoko, nějakých 500 metrů nad mořem. To ve svém důsledku snižuje výkon motoru zhruba o 5 %, zatímco to sníží zátěž některých částí motorů, jako jsou písty.
Motor stráví na plný plyn zhruba 56 % procent kola, což je hodnota pod průměrem letošní sezóny 61 %. Nejdelší úsek na plný plyn trvá sotva 10 sekund, takže hlavní výzvou pro motoráře je zajistit dobrý výkon od nízkých otáček, aby motor vystřelil vůz vpřed z pomalých zatáček, hlavně v zatáčce č. 7, která vede na stoupání směrem k zatáčce č. 10.
Na okruhu je několik převýšení, ale žádné není tak prudké, aby to způsobilo problémy motoru. Jediná věc, na kterou je třeba si dávat pozor, je nalezení optimální stopy v některých hrbolatých zatáčkách a hlavně v šikaně, aby pilot nestrávil příliš mnoho času na omezovači otáček, což může potenciálně poškodit motor.