Nastavení monopostu F1 pro VC Francie
Domácí závod týmu Renault také značí návrat F1 do Evropy po tradiční severoamerické odbočce šampionátu. Okruh v Magny-Cours kombinuje několik zajímavých výzev pro jezdce a vozy: tři rychlé zatáčky na začátku kola, velmi pomalou vlásenku v Adelaide, dvě rychlé zatáčky a větší převýšení, než se z televize zdá. Jako vždy bude správné nastavení o nalezení správného kompromisu, aby se dosáhlo optimálního výkonu R27 na každém místě okruhu.
Přítlak
Magny-Cours vyžaduje daleko vyšší úroveň přítlaku, než jsme použili v nedávných severoamerických závodech. Zatímco oba tyto okruhy vyžadovaly podobné nastavení na nízký až střední přítlak, Magny-Cours a také Silverstone vyžadují střední až vysoký přítlak, aby byly vozy konkurenceschopné v rychlých zatáčkách jako je ta č. 3 a v šikanách v zatáčkách 6/7 a 11/12. I když to svádí k snížení úrovni přítlaku, aby se získalo na maximální rychlosti na rovince kvůli předjíždění před vlásenkou Adelaide, je to těžko použitelné řešení. Protilehlé rovince předchází rychlá zatáčka č. 3 a zatímco by nižší přítlak umožnil vyšší maximální rychlost, mělo by to zničující efekt v této zatáčce, stálo by to rychlost a také by to ztěžovalo držení se blízko konkurentovi. Je to jako Hlava 22 a proto radši držíme naše nastavení na vysoký přítlak, abychom dosáhli optimálního času na kolo.
Zavěšení
Magny-Cours je známý jako výjimečně hladký okruh, který týmům umožňuje použít nastavení nižší světlé výšky a přitvrdit nastavení tlumičů, aby se zlepšil aerodynamický výkon. To má také přínos v tom, že vůz lépe reaguje na změnu směru jízdy ve vysokých rychlostech, které jsou vyžadovány v dvou rychlých šikanách. Jako vždy se ale musí najít dobrý kompromis, protože je na okruhu také určitý počet velmi pomalých zatáček, kde by měkčí nastavení poskytlo lepší grip a správné vyvážení musí být rozloženo mezi výkonem v rychlých a pomalých zatáčkách.
Pneumatiky
Magny-Cours je okruh, který je zvlášť citlivý na teploty a něco zdánlivě nevýznamného, jako je pár minut zatažených mraků, může mít drastické dopady na teplotu trati a tudíž i na úroveň gripu. Bridgestone přiveze na tento závod měkkou a medium směs z výběru 2007 a jako vždy bude správné užití obou typů klíčem k úspěšné strategii.
Převodovka
Vozy mají v Magny-Cours většinou krátké a blízko u sebe položené převodové stupně, aby se optimalizoval výkon na výjezdu z pomalých zatáček. Tým bude věnovat zvláštní pozornost výkonu od 0 do 250 km/h, protože to zajistí dobrý výkon v pomalejších částech okruhu, což dále určuje maximální rychlost na rovinkách. Převodovka také může být vystavena velkému zatížení při jízdě přes obrubníky, což jezdci dělají při několika příležitostech a hlavně na konci kola. V kvalifikaci je nutné obrubníky využívat, aby se dosáhlo dobrého času na kolo, ale jezdce můžeme požádat, aby byli během závodu více opatrní, abychom zachovali spolehlivost motoru a převodovky.
Motor
Magny-Cours není nijak zvlášť náročný okruh na výkon motoru. Osmiválec pojede na plný plyn zhruba 64 % okruhu, což je lehce nad průměrem letošní sezóny, nicméně normální hodnota. Motor s velkým kroutícím momentem je na tomto okruhu vždy výhoda, protože umožní vozům dobře vyjet z pomalých zatáček, zároveň se budeme snažit, aby byl průběh výkonu co nejhladší a lineární, aby nebyla narušena rovnováha šasi, když jezdci používají plyn na plno nebo jen částečně v šikanách nebo v zatáčce č. 3.
Zdroj: F1 Sports