Nastavení monopostu F1 pro VC Japonska
Nové místo pro Grand Prix Japonska kombinuje velmi pomalé zatáčky s dlouhou cílovou rovinkou, která má pomoci předjíždění. Výsledkem může být dobrý závod, ale není pravděpodobné, že se Fuji zařadí do panteonu klasických jezdeckých okruhů.
Šasi
Novému okruhu Fuji dominují pomalé zatáčky, takže kritickým faktorem bude mechanický grip. To zřejmě donutí týmy k celkovému relativně měkkému nastavení, jako například v Bahrajnu, i když dosáhnutí dobrých změn směru jízdy bude důležité v pomalých pasážích, což může týmy donutit k tvrdšímu předku vozu. Trakce bude kritický parametr, protože vůz, který bude mít špatný výkon na výjezdu ze zatáčky č. 16, bude zranitelný pro předjíždění na cílové rovince před zatáčkou č. 1.
Na okruhu jsou jen dvě středně rychlé až rychlé zatáčky - zatáčka č. 3 a dlouhý levotočivý obrat o 180 stupňů tvořený zatáčkami č. 4 a 5. Hlavně v té posledně jmenované budou vozy zřejmě trpět velkou nedotáčivostí, což se budou během víkendu jezdci a inženýři snažit eliminovat, aniž by ohrozili výkonnost v pomalých rychlostech.
Co se týče úrovně přítlaku, byl okruh předělán podle moderních principů, které po týmech vyžadují, aby obětovaly čas na kolo (a přítlak), za účelem dosažení konkurenceschopných maximálních rychlostí na rovince, aby získaly nebo ubránily pozici. Z tohoto důvodu pojedou vozy s nižším než optimálním nastavením křídel pro zatáčkovité sekce, což dále zdůrazňuje nutnost dobrého mechanického výkonu.
Brzdy budou mít relativně lehké časy, jsou tam jen dvě místa tvrdého brzdění - před zatáčkami č. 1 a 10 - a mezitím je dost času na chlazení. Světlá výška je zatím neznámá, nový povrch trati bude zřejmě hladký, ale míra možnosti využití obrubníků bude známá až v pátek dopoledne. Co se týče energie pneumatik, okruh pravděpodobně nebude zvlášť náročný díky absenci rychlých zatáček, nicméně opotřebení zadních pneumatik bude zřejmě důležitý faktor kvůli vysokým požadavkům na trakci. A penalizace za nadměrné opotřebení bude taková, že bude jezdec zranitelný pro předjíždění. Bridgestone pro tento závod přiveze medium a měkkou směs ze své řady 2007.
Motor
Neočekává se, že by Fuji představovalo zvlášť náročný test pro osmiválcové motory, ale vznikají zde protichůdné požadavky. Na dlouhé cílové rovince pojedou motory na plyn déle než 17 sekund, což bude náročný test na hlavní pohyblivé části. Po většinu zbytku okruhu bude kritický výkon v nízkých otáčkách a motor s vysokým kroutícím momentem bude výhodou pro vystřelení vozu z pomalých zatáček na konci kola. Hladké mapování bude také důležité pro stabilitu vozu, protože vozy budou často podřazovat během zatáčení a brzdění v poslední části okruhu. Spotřeba paliva se očekává velmi blízko průměru sezóny 2,4 kg na kolo.
Zdroj: F1 Sports