Nastavení monopostu F1 pro VC Maďarska
Hungaroring nabízí jezdcům i inženýrům hodně výzev. Okruh nemá žádné vysokorychlostní zatáčky, což vede týmy k použití nejvyššího možného přítlaku, zatímco hlavní problém pro týmy motorářů je zajistit dobré chlazení v obvykle teplých podmínkách. Vysoké letní teploty také ztěžují život jezdcům, kteří musí mít vrcholovou fyzickou kondici, aby se vyrovnali se závodem, který jim poskytne jen málo času na odpočinek během vzdálenosti sedmdesáti kol.
Šasi
Točivý profil Hungaroringu se čtrnácti zatáčkami poskytuje jen jednu opravdovou příležitost k předjíždění a to před zatáčkou č. 1. Kromě této rovinky dlouhé něco přes 700 metrů je okruh tvořen sekvencí zatáček od pomalých až po středně rychlé, s krátkými brzdnými vzdálenostmi, kvůli tomu je předjíždění téměř nemožné. Výsledek je ten, že všechny týmy jedou s maximální úrovní přítlaku, podobnou, pokud ne úplně stejnou jako v Monacu, aby se optimalizovala nejen rychlost v zatáčkách, ale také brzdění a trakce. S osmiválci jen vzácně překračují maximální rychlosti dosahované na rovince 300 km/h. Mechanický grip je důležitý faktor na pomalém okruhu jako je tento a týmy se budou většinou snažit jet s vozem s měkčím nastavením, aby se zlepšil mechanický grip. Jezdci chtějí vůz, který dobře reaguje v pomalých sekcích a s dobrou trakcí na výjezdu, což obvykle týmy vede k tvrdšímu nastavení předku a měkčímu nastavení vzadu. Nicméně, je třeba velmi pečlivě monitorovat opotřebení zadních pneumatik, zvlášť kvůli tomu, aby se nepřetížila měkčí směs, která bude tento víkend k dispozici. Bridgestone přiveze měkkou a super měkkou směs ze svého výběru 2007, stejně jako tomu bylo v Monacu a Kanadě. Díky malé přilnavosti trati spolu s absencí rychlých zatáček je tento výběr možný. Jak se již stalo zvykem, výzva v užití pneumatik během víkendu bude spočívat ve zvládnutí drolení měkčí směsi a to by se mělo zlepšovat spolu s nánosem gumy během víkendu. Data získaná během tréninků určí, zda budou super měkké pneumatiky vhodné pro užití během většiny víkendu, zatímco chladnější podmínky nebo noční déšť, který by smyl nános gumy, by mohly situaci zkomplikovat. Další důležitý parametr šasi bude zajištění dobrého chlazení mechanických částí. I když je teď chladící kapacita vozu dobře známá, je třeba věnovat pozornost tomu, jestli jsou chladiče stále dobře chlazeny i přes vysokou úroveň přítlaku vpředu, kterou na tomto okruhu použijeme. Tomu se věnovala zvláštní pozornost v aerodynamickém tunelu a bude to doladěno během víkendu, aby se zajistilo, že požadované řešení chlazení přinese co nejmenší penalizaci na výkonu.
Motor
Nejdelší doba na plný plyn sotva překročí deset sekund a pouze 57 % okruhu se jede na plný plyn (významně podprůměrná hodnota), takže se nejedná o trať náročnou na motor. Ze čtrnácti zatáček se pět jede na druhou rychlost okolo 100 km/h. Na rozdíl od Monaca, kde dosahují vozy ve vlásenkách abnormálně pomalých rychlostí, je nejnižší rychlost na Hungaroringu zhruba 90 km/h. To znamená, že motor stráví většinu svého času v relativně úzkém operačním okně mezi 100 a 250 km/h a blízko sebe posazené rychlostní stupně jsou nastaveny tak, abychom zajistili optimální výkon v tomto rozmezí. Jako tomu vždy je na okruhu s mnoha pomalými zatáčkami, dobrý točivý moment je důležitý pro vystřelení vozů ze zatáček. Charakteristiky RS27 znamenají, že motor je v této oblasti silný.