Pat Symonds: Do Maďarska přijíždíme s optimismem
Pate, tým zažil na Nürburgringu těžký závod v proměnlivých podmínkách, které vám obvykle umožní excelovat. Co se stalo?
"Udělali jsme chyby na začátku závodu a ty nás stály dobrá umístění na bodech. Bylo to o to více frustrující, že to byl typ závodu, ve kterém normálně excelujeme. Jsme dobří v úvahách a rozhodování pod tlakem, ale zdálo se, že se naše chyby v Německu samy míchaly. Od té doby jsme provedli naše obvyklé analýzy do ještě větších detailů než normálně, abychom se ujistili, že se z této zkušenosti poučíme co nejvíce a že naše chyby zůstanou jednorázovou záležitostí."
Mohli jste si z tohoto víkendu vzít něco pozitivního?
"Jistě. Podívejte se na propočítané riziko, které jsme s Heikkim podstoupili na konci závodu. Musel ještě jednou zastavit pro palivo v kole 49 a my jsme věděli, že přijde déšť během několika následujících minut. Mohli jsme ho poslat zpět na suchých pneumatikách a poté ho povolat zpět pro mokré pneumatiky o dvě kola později. Kdybychom to udělali, určitě by dokončil mimo body. Místo toho jsme ho poslali na suchou trať na mokrých pneumatikách, anticipovali jsme ten déšť. Nakonec přišel zřejmě o pár minut později, než bychom chtěli, ale bylo to smělé a odvážné rozhodnutí, které se mohlo hodně vyplatit. Dopadlo to tak, že se mu podařilo získat bod. Na taková rozhodnutí můžeme určitě být hrdí."
Tým použil v Německu nové aerodynamické díly. Jak fungovaly?
"Přesně podle našich simulací. Hlavní vývojová změna bylo nové přední křídlo, na kterém se odrazilo ohromné úsilí všech v Enstone, aby bylo připraveno včas pro závod. Podalo výkon podle našich předpovědí, což bylo velmi povzbuzující. Z jiných důvodů jsme naplno nevyužili zisk, který jsme díky tomu měli mít, ale na tomto bodě jsme pracovali během našich testů v Jerezu a měli bychom být mnohem lépe vybaveni k využití křídla v Budapešti."
Pro tým to není útěcha, ale Velká cena Evropy byla na předních pozicích skvělý závod...
"Pro diváky to byl bez pochyb skvělý závod. Déšť zavedl faktor chaosu, který vždy vede k dobrým závodům. Promíchal auta, rychlejší soupeře dal za ty pomalejší a to znamenalo, že se výkonnost vozů měnila během závodu. Ferrari mělo evidentně výhodu na suchu, zatímco Alonso byl rychlejší na mokru než Massa. I za současných regulí se tyto složky úspěšně kombinují a produkují vzrušující závody."
Jaká máte očekávání pro Budapešť?
"Jedeme tam optimisticky naladěni. Vůz byl v režimu vysokého přítlaku v Monaku rychlý a od té doby jsme mu přidali na výkonu. Na Nürburgringu jsme v chladných podmínkách měli problémy přimět pneumatiky ke správnému fungování, ale to by za teplých podmínek, s kterými se obvykle v Maďarsku setkáváme, neměl být problém. I když jsme podle tabulek s nejrychlejšími koly byli v Německu jedenáctí a dvanáctí, myslím, že naše rychlost byla mnohem lepší, než se zdálo. Skutečnost, že naše strategie byla tak trochu rozhozená vůči našim konkurentům, mohla částečně zamaskovat naši rychlost. Všichni jsou velmi soustředěni na nadcházející víkend a odhodláni ukázat, že i když to bylo frustrující, tak že poslední závod nebyl nic víc než velmi nepříjemné výkonnostní zaváhání."