Před VC Brazílie: Flavio Briatore
Flavio, jaký je váš verdikt o sezóně 2007 Renaultu?
"Je to zklamání, ale byla to lekce pro příští sezónu, kdy se vrátíme ještě silnější. V mnoha ohledech byl nedostatek naší výkonnosti důsledkem roku 2006. V roce 2006 jsme se museli po zákazu hmotových tlumičů snažit ještě více, s naším vozem 2007 jsme začali pozdě a měli jsme problémy s jeho adaptací na pneumatiky Bridgestone. To nás posunulo do defenzivy a během sezóny jsme to nedohnali."
Byl jste překvapen, že tým během sezóny nedohnal BMW?
"Upřímně, ani ne. Od začátku jsme věděli, že dohnat je v šampionátu bude velká výzva. Museli jsme nějaký čas věnovat porozumění našich problémů předtím, než jsme se posunuli vpřed. Mezitím oni odváděli skvělou práci: zlepšovali vůz v každém závodě a každý víkend šli vpřed. Měli bychom jim za jejich sezónu pogratulovat. Jakmile jsme věděli, že nám tato pozice v šampionátu utekla, nasměrovali jsme všechny své zdroje na rok 2008. Na to jsme soustředěni již dva měsíce."
Jaká byla reakce na letošní výsledky ze strany prezidenta Renaultu Carlose Ghosna?
"Pan Ghosn rozumí Formuli 1, chápe, že nemůžete vyhrát každý rok a tým má jeho plnou podporu. Chce znovu vidět Renault bojovat na předních místech, stejně jako my všichni a pracujeme na tom, abychom toho dosáhli."
Může být Renault v roce 2008 znovu vítězný vůz?
"Nemá smysl v této chvíli dělat velká prohlášení, do prvního závodu zbývá pět měsíců. Ale nevidím žádný logický důvod, proč ne. Teď už víme, jak udělat vůz pro tyto pneumatiky, před rokem jsme to nevěděli. Výsledky R28 z aerodynamického tunelu vypadají velmi slibně. A tým je i nadále stejný, nezapomněli jak udělat rychlé auto. Mám dobrý pocit, že se příští rok můžeme vrátit na svoji normální pozici."
Řekněte nám něco o výkonech vašich dvou jezdců v této sezóně, Giancarla Fisichelly a Heikkiho Kovalainena...
"Giancarlo pro nás letos odvedl velmi solidní a velmi dobrou práci. Jeho výhodou jsou zkušenosti a to pro nás v úvodních závodech bylo velmi důležité, když vůz nepodával dobré výkony. Podívejte se na závody jako Monako, dostal tam z celého kompletu vše. Ví, jak se řídí mistrovský vůz a pomohl nám při usměrňování našeho vývoje. Jsem s ním velmi potěšen. Co se týče Heikkiho, tak měl těžký start, ale od poloviny roku lidé viděli talent, o kterém jsme věděli, že je tu celou dobu. Pro začátečníka je těžké zazářit, když není v top voze, ale pro mě byl jedním z objevů letošní sezóny. Každým závodem se zlepšuje."
Kdy učiníte oznámení o jezdcích týmu pro rok 2008?
"V tuto chvíli není s oznámením kam spěchat. Až budeme připraveni učinit rozhodnutí, oznámíme to. Ale jsme v dobré pozici s dobrými možnostmi."
Patří mezi tyto možnosti Fernando?
"Hodně se mluví o tom, že má Fernando pro rok 2008 smlouvu s jiným týmem. V tuto chvíli je soustředěn na bitvu o šampionát a pokouší se vyhrát třetí titul v řadě. Již předtím jsem řekl, že pokud bude volný, rádi bychom ho uvítali zpět u Renaultu."
Tým dodává v roce 2007 motory Red Bullu. Je to úspěch?
"Ano, jsem o tom přesvědčen. Náš motor je spolehlivý a konkurenceschopný a náš přístup je otevřený a férový. Red Bullu jsme dali stejné vybavení a podporu jako dostal tovární tým a to je v paddocku unikátní záležitost. Jejich výkony byly dalším potvrzením kvality technologií Renaultu."
Říká se, že Renault vede diskuze s Prodrivem o dodávce vozů pro rok 2008?
"Nevím, odkud to přišlo. S Prodrivem vůbec nejsme v kontaktu a v současnosti nejsme v pozici, kdy bychom mohli dodávat dalšímu týmu."
Loni byl touto dobou Renault v rozhodujícím souboji o šampionát. Teď po dvanácti měsících, kdo si myslíte, že získá korunu?
"V tuto chvíli je velký tlak na všechny tři jezdce a ten co je vpředu je pod největším tlakem. Pro mě je stále favoritem Fernando. Má zkušenosti, byl v této situaci již předtím a v Brazílii byl vždy rychlý, což je neobvyklý a těžký okruh. Myslím, že se mu dostane férového zacházení a má mentální sílu, aby to dokázal. Ale stále může vstoupit do hry a hrát svoji roli hodně faktorů: počasí, Massa a dokonce i některé další týmy. Bude to dramatický víkend a fantastická ukázka Formule 1."
Zdroj: F1 Sports