Před VC Malaysie: Pat Symonds
Pate, tým měl v Melbourne smíšený víkend, v kvalifikaci to bylo zklamání a v závodě získal body. Jaká je v týmu nálada před malajskou Grand Prix?
Pat Symonds: "Je vždy hezké mít za sebou první závod a vědět, jak se věci mají. Často si po prvním závodě v Melbourne klademe otázky a myslím, že letos je to tak znovu. Byly tu týmy, které neukázaly svůj plný potenciál, jako je Ferrari a my jsme také měli lehce frustrující víkend, ale nakonec i dobrý výsledek. Štěstí přichází a odchází a Fernando měl dost smůlu se Safety carem, ale ke konci závodu jsme samozřejmě měli trochu štěstí. Myslím, že čtvrté místo je výsledek, s kterým je spokojený celý tým, ale těšíme se na klasičtější okruh, na kterém pojedeme o víkendu v Malajsii."
Nelson měl těžký debut. Očekáváte, že se to v Malajsii zlepší?
Pat Symonds: "Jsem si jistý, že ano. Melbourne je pro jezdce velmi náročná trať a není to nejlepší místo pro začátek kariéry, protože to je velmi těžký závod, což jsme viděli loni s Heikkim. Nelson měl těžkou práci a je mi líto, že ho tým zklamal, protože jsme chtěli, aby v pátek a v sobotu jezdil co nejvíce, což se nepodařilo a pak vůz selhal v závodě. Je nám to všem velmi líto, ale minulostí se nezabýváme, hledíme vpřed. A jedeme do Malajsie, kde Nelson loni jeden den testoval, takže trať zná. Je to otázka nového začátku, přeskupení se a uvidíme, jak to půjde."
V Melbourne jsme viděli chaotický závod s mnoha odstoupeními. Proč tomu tak podle vás bylo a byl to důsledek nových pravidlech o elektronice?
Pat Symonds: "Myslím, že to byl důsledek různých faktorů. V Melbourne bývá mnoho incidentů a nehod, částečně kvůli tomu, že je to náročná a kluzká trať s hrbolatými zónami brzdění. Také hrálo roli, že to byl začátek sezóny, protože to bylo poprvé, kdy jezdci opravdu jezdili na limitu. Je zajímavé popřemýšlet nad tím, co způsobila nová elektronika, protože my jsme říkali, že to moc velký rozdíl nebude, i když by se mohlo trochu více chybovat. To jsme určitě viděli, ale nová elektronika určitě nepomohla předjíždění a myslím, že obtížnost brzdění bez sofistikovaných systémů brzdění motorem možná trošku ztížila předjíždění, což je škoda."
Takže je stále příliš brzy hodnotit pozici Renaultu vůči konkurenci?
Pat Symonds: "Určitě. Nemyslím, že teď můžeme hodnotit, protože jsme neměli čistý závod. Závod byl přerušen Safety cary a někteří měli neobvyklé problémy. Velmi nerad dělám předpovědi na základě jednoho závodu a myslím, že to také není správné. Obvykle začnete mít představu o své pozici tak po třech závodech. Myslím, že po Malajsii toho budeme vědět mnohem více a po Bahrajnu to bude ještě jasnější."
Sepang je okruh, na kterém byl Renault v minulosti hodně úspěšný. Můžete nám popsat nároky okruhu?
Pat Symonds: "Je technicky zajímavý, s táhlými zatáčkami, hlavně č. 4 a 8, kde potřebujete dobré vyvážení vozu. Dobrá trakce je také důležitá, zvlášť na výjezdu ze zatáčky č. 9, která je pomalá a levotočivá. Úvodní komplex zatáček 1 a 2 je také náročný pro jezdce, ale myslím, že moje nejoblíbenější část okruhu je zatáčka č. 14 - to je skutečná ´jezdecká´ zatáčka s utahujícím se nájezdem, kam přijíždíte při brzdění. Také budou vysoké teploty, což jsme zažili již v Melbourne, ale Sepang bude mnohem náročnější na pneumatiky, takže použijeme nejtvrdší směsi. Naše měkká pneumatika v Sepangu bude ta, kterou jsme měli v Melbourne jako tvrdou. Povrch trati je celkem starý, takže jde do pneumatik hodně energie a budeme muset věnovat pozornost jejich opotřebení."
Zdroj: F1 Sports