Renault představil novou zbraň R27!!!
ING Renault F1 Team dnes odhalil v Amsterdamu před 600 VIP hosty svůj nový monopost pro letošní sezonu.
Vítězové z posledních dvou let představili nového hlavního partnera týmu, společnost ING, a také nové zbarvení, které bude zdobit monoposty s kosočtvercem ve znaku v sezoně 2007.
Prezident týmu Renault, Alain Dassas, hovořil o nových "vzrušujících" výzvách v nadcházející sezoně. Jeho očekávání má možnost splnit italský pilot Giancarlo Fisichella, kterého čeká již třetí sezona ve francouzském týmu, a jeho finský stájový kolega Heikki Kovalainen, který má před sebou svou první sezonu v kokpitu závodního vozu formule 1.
Alain Dassas, prezident týmu Renault: "Po dvojnásobném úspěchu v šampionátu v sezonách 2005 a 2006 se Renault vyhoupl až na ten nejvýznamnější post ve formuli 1. Náš úspěch ve formuli 1 je dokonalým měřítkem dokonalosti, které chceme dosáhnout ve všech směrech. Udržení dosavadního výkonu týmu Renault odráží ambiciózní cíle naší společnosti. Dvě po sobě jdoucí vítězství v šampionátu jsou jasným důkazem, že Renault dokáže vítězit za náročných podmínek, kde úspěch vyžaduje potřebnou kvalitu, dokonalou techniku a spolehlivost.
Nyní je třeba si svou pověst udržet. Tým se s příchodem nového hlavního partnera ING světu představí s novou tváří, a jsme hrdí na to, že můžeme do formule 1 přivítat tuto velkou světovou finanční instituci. Ale na trať přicházíme se stejnou výzvou - budeme žádat své týmy a jezdce, aby se Renault stal uchazečem o titul i v roce 2007."
Po zhodnocení tří top týmů formule 1 shledala společnost ING pro svou první celosvětovou marketingovou kampaň tím nejvhodnějším právě Renault F1 Team. S 60 miliony klienty po celém světě je nizozemská společnost ING připravena investovat také do formule1.
Nový vůz R27 reprezentuje evoluci filosofie designu, který zvítězil v šampionátech 2005 a 2006. Každá část vozu byla navržena tak, aby splňovala veškerá kritéria, která opět umožní týmu bojovat o příčky nejvyšší. Evoluce se týká také aerodynamického paketu, a to zvláště z hlediska efektivity.
Bob Bell, technický ředitel: "Jsem hrdý, že se mohu podílet na práci s R27. Poslední dvě sezony jsme si užívali mimořádný úspěch, ale přesto v Renaultu nepanuje vůbec žádná namyšlenost. Naše skupina techniků pracovala opravdu tvrdě, aby zavedla nové prvky a zajistila, že nový vůz zaznamenal skutečný krok kupředu ve všech směrech.
Aerodynamický paket je ještě mnohem propracovanější než v předešlých letech, zatímco pokroky převodovky na trati byly ještě podstatnější. Mechanická konfigurace zavěšení kol zůstává stejná, což nám pomůže při porozumění nároků pneumatik Bridgestone. Už na konci roku 2006 se nám v tomto směru podařil úspěšný start do procesu aklimatizace, který bude probíhat až do prvního letošního závodu.
Každý očekává extrémně vyrovnaný šampionát, a my jsme optimističtí, že naše bilance úspěšnosti se získáním dvou mistrovských titulů za sebou bude v tomto boji jedním z rozhodujících faktorů. Tým je stále hladový po dalších vítězstvích, které se odráží od nového vozu R27."
Osmiválcový motor RS27 je založen na základě motoru RS26, který byl použit při VC Číny a Japonska loňské sezony, a byl zkonstruován tak, aby vyhovoval požadavkům nových pravidel zmrazení motorů.
S novým hlavním partnerem, novými barvami, tvářemi a jezdeckým složením začíná nová éra týmu Renault, přesto je Renault pevně odhodlán navázat na své úspěchy z posledních let a opět se zapojit do boje o oba mistrovské tituly.
Flavio Briatore, šéf týmu: "Pro ING Renault F1 tým to letos nebude žádný přechodný rok. Vždy jsme říkali, že záleží na týmu a že úspěch přichází spolu s týmovým duchem, který nás spojuje. Rok 2007 je skvělou příležitostí to dokázat."
"Letos nastaly velké změny, nejen u Renaultu, ale na celém startovním roštu. Věříme v naše rozhodnutí a jsme přesvědčeni, že nám pomohou dosáhnout dalších úspěchů v roce 2007. Bude to rok plný tvrdé konkurence na všech úrovních. Tyto podmínky umožňují nejlepším týmům zazářit a to je přesně to, co máme v plánu."
Fotogalerie - zde
Video - zde