Rozhovor s Fernandem(305)
Jaký byl dnešek?
Fernando: "Bylo to náročné, protože kvůli větru bylo vše dost obtížné co se týče nastavení vozu. Každá jízda byla trochu odlišovala od té předchozí. Stále ale pokračujeme ve vylepšování vozu a každou jízdou pracujeme na nastavení. Snažili jsme se porozumět obou typům pneumatik a měli jsme celkem jasné odpovědi."
"Nakonec jsme získali užitečné informace, které dnes večer probereme a vybereme to nejlepší pro zítřejší ráno, pro začátek třetích tréninků."
Přiblížili jste se tomu, kde chce Renault být?
Fernando: "Myslí, že je stále brzy. V první části jsme vypadali lépe než v té druhé, nicméně byli jsme trochu pozadu. Stále tedy nejsme opravdu přesvědčeni o tom, kde se nacházíme v porovnání s výkony ostatních."
"Možná také musíme zlepšit naše výkony na jedno kolo. V tuto chvíli to není nejlepší. Jsme celkem spokojeni s výkonností na dlouhé jízdy, zlepšujeme časy na jednotlivá kola a na konci jízd. Věci vypadají takto, chce ale dostat maximum z těch prvních kol."
"Stále nejsme přesvědčeni, že jsme se ukázali se vším potenciálem. Bude to zítra pro kvalifikaci náročné. Potřebujeme pracovat v třetím tréninku na výkonech na jedno kolo a snažit se z nich dostat maximum."
Mnoho jezdců ztrácelo kontrolu nad svými vozy při nájezdech do zatáček. Bylo to způsobeno chybějícím systémem pro brzdění motorem či podmínkami na trati?
Fernando: "Myslím, že obojím. Bylo velmi větrno a ve dvou nebo třech zatáčkách při nájezdu dost foukalo ze zadu. Když jste brzdili, nebyl tu vůbec žádný přítlak a vy jste ztráceli kontrolu nad vozem. Podle mého bychom to občas nezvládali ani s loňským vozem s elektronikou. Samozřejmě ale, že tento rok některé z chyb, které jsme dnes viděli, byly dány novými pravidly."
"Při brzdění se musíme více soustředit, zvláště na starých pneumatikách velmi snadno zablokujete zadek. Je to něco, na čem musíme stejně tak pracovat. V zimě to bylo trochu snazší na studené trati bez tolika větru. Dnes se to ukázalo být trochu náročnější."
Je tu nějaký vůz, který se výrazněji odlišuje?
Fernando: "Ne, myslím, že každý tým a každý jezdec bude mít stejné problémy v různých zatáčkách. Pro mě byla nejnáročnější devátá zatáčka s větrem v zádech a velmi ostrým brzděním. Bylo tedy velmi snadné zablokovat zadní kola."
Je dobré být zpět u Renaultu?
Fernando: "Ano, jsem šťastnen, že jsem zpět. Uvnitř týmu je dobrá atmosféra. Rádi bychom zopakovali úspěch, kterého jsme dosáhli v minulosti. V tuto chvíli nejsme přímo zde, máme ale v sobě navzájem důvěru a je tu práce před námi. Myslím, že to můžeme dokázat."
Jste zvyklý vítězit. Jak je psychologicky náročné přijmou skutečnost, že musíte čekat?
Fernando: "Ano. Není to těžké. Nastavujete si své cíle a já pro tento víkend vím, že na vítězství či pódium to není, budeme se ale snažit dostat se zítra do třetí části kvalifikace. V neděli odpoledne se budeme snažit získat body."
"Uvidíme, jak v Malajsii bude sedět trať našemu vozu. Každý závod bude novou výzvou a novým cílem. Vylepšování vozu bude věcí každého závodu. Uvidíme, jak blízko budeme top týmům za několik závodů."
Zdroj: F1 Sports