Rozhovor s Giancarlem
Giancarlo, vypadalo to, jako by Váš závod v Turecku vyjadřoval vaší dosavadní sezonu – kvůli určitým okolnostem nakonec vyřazen z bodovaných pozic…
"Docela správně. Cítil jsem, že jsem závodil celkem dobře, ovšem problémy na startu mě odsunuly mimo body. Tým mě v tom podpořil."
Začátek sezony působil pro Renault jako volný pád ve srovnání s vaší pozicí v sezoně 2006. Konkurenceschopnost týmu se ale pomalu vrací zpět, během posledních několika závodů…
"Jsme trochu lepší, stále jsme ještě ale daleko od pozic, na kterých bychom chtěli být. Bylo to zřejmé také při posledních testech na Monze. Renault velmi jasně uvedl, že všechno jeho úsilí se nyní soustředí na konstrukci jeho vozu pro sezonu 2008."
Co bylo mimo problémů s přechodem z Michelinů na Bridgestone dalším nedostatkem R27 v této sezoně?
"Nejvíce přítlak a účinnost aerodynamiky."
Měl jste velké plány pro sezonu 2007. Tyto plány už jsou pryč…
"Jsem profesionální závodník a jedu s vozem, který jsem dostal. Pracuji co nejtvrději na tom, aby jelo. Nemohu dělat více!"
Začátek sezony Heikkiho Kvalainena byl náročný, ale v několika posledních závodech dokončil před vámi. Pomohlo zlepšení týmu, kdy více porozuměl pneumatikám, více jeho jezdeckému stylu, než tomu vašemu?
"Je to pouze věc strategií, v mém případě teď občas nevycházejí a ne proto, že bych dělal nějaké chyby. Neustále jsme na bodech s tím, že šest aut před námi je lepších než naše, můžeme tedy bojovat o dvě pozice a přitom tu máme dalších šest aut, které jsou s námi na stejné pozici. Je to tedy těžké…"
Heikki má devatenáct bodů, vy sedmnáct – malý rozdíl. Proběhlÿ tu spekulace, že on zůstane a vy budete volný pro příležitosti jinde. Má na tom vliv právě dvoubodový rozdíl?
"Nemyslím, že by tyto dva body dělaly nějaký rozdíl. Heikki je dobrý pilot a pracoval stejně usilovně jako já s tím, co máme. Do posledního závodu jsem byl před ním a mohu se před něj dostat znovu po tom dalším. Pracujeme pro tým, abychom získali maximum bodů pro Renault."
Renault musí být pro sezonu 2008 přirozeně vaší prioritou. Jaké ale další možnosti by jste měl?
"Jsem v kontraktu s Renaultu, na tým je ale ještě velmi brzy, aby se rozhodl jestli budu znovu potvrzen nebo ne. Osobně bych rád zůstal, protože jsem pracoval velmi usilovně a udělal velmi málo chyb."
Jaké rozhodnutí o jezdeckém složení očekáváte od Renaultu?
"Tak to je otázka na Renault!"
Sezona ještě neskočila. Myslíte, že má tým šanci bojovat o třetí místo v šampionátu?
"Ne, nemyslím. Zvláště poté, co bylo jasně uvedeno, že všechno úsilí týmu směřuje ke konstrukci vozu pro 2008. Nebudeme ho více vyvíjet, abychom se snažil snížit rozdíl v této sezoně."
Do vaší domácí Velké ceny zbývá už jen pár dní, myslíte, že vás posílí entuziasmus vašich krajanů?
"Vždy tlačím tvrdě, nepotřebuji zvláštní podporu, abych docílil zvláštní rychlosti, ale dobrý výsledek na Monze vždy podpoří!"
Zdroj: F1 Sports