Testy na Monze (28.-30.8.2007)
ING Renault F1 tým pokračuje ve svém vývojovém programu na italském okruhu v Monze. Tým se pochopitelně soustředí na přípravu na následující dva závody letošní sezony, ale tentokrát se zabývá také vývojem elektronických systémů pro rok 2008.
1. den
Za volant vozu R27 usedl Nelsinho Piquet, který se na trať vydal bez elektronických pomocníků, aby mohl tým informovat o svých dojmech. Během několika dlouhých jízd se soustředil na nastavení vozu právě v této konfiguraci. Získaná data budou analyzována a v továrně je tým použije při práci na projektu pro rok 2008.
První data vypadají velmi pozitivně a tým byl schopen ukončit svůj program bez jakýchkoli potíží. Nelson odjel celkem 94 kol, tedy téměř 542 km, a zajel přitom sedmý nejrychlejší čas 1:25.360.
Nelsinho: "Auto není zas tak odlišné, je jen méně předvídatelné a neodpouští chyby! Je těžké jet konzistentně v po sobě následujících kolech, ale myslím si, že jsem to zvládnul celkem rychle. Prověřili jsme brzdy pro rok
Christian Silk: "Dnes to bylo v Monze opravdu těžké. Náš program šel bez sebemenších problémů a při prvním dni testování jsme zaznamenali zajímavá data při konfiguraci pro rok 2008. Auto bylo spolehlivé a nové elektronické systémy pracovaly bez problémů a zvládli jsme spoustu kol. Později odpoledne jsme začali s přípravou na závod příští týden, protože máme strach, že se v příštích dnech podmínky zhorší."
1. | L. Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:24.112 | 53 kol |
2. | K. Räikkönen | Ferrari | 1:24.258 | 60 kol |
3. | N. Heidfeld | BMW-Sauber | 1:24.277 | 76 kol |
4. | J. Trulli | Toyota | 1:24.523 | 61 kol |
5. | K. Nakajima | Williams-Toyota | 1:24.653 | 98 kol |
6. | S. Vettel | Toro Rosso | 1:25.106 | 63 kol |
7. | Nelsinho | Renault | 1:25.366 | 94 kol |
8. | R. Barrichello | Honda | 1:25.377 | 83 kol |
9. | M. Webber | Red Bull-Renault | 1:25.427 | 61 kol |
10. | J. Rossiter | Super Aguri | 1:25.548 | 64 kol |
2. den
Zatímco se tým včera zaměřil na testování nové standardní řícící jednotky pro sezonu 2008, dnes již šlo o klasickou přípravu na závodní víkend. Za volant vozu R27 tentokrát usedl Hekki Kovalainen, který testoval nastavení s nízkým přítlakem.
Finský pilot se soustředil na nalezení dobrého základního vyvážení vozu a porovnání směsí pneumatik Bridgestone. Odjel celkem 76 kol se šestým nejrychlejším časem 1:24.093.
Heikki: "Byl to dobrý den a auto bylo s každou jízdou lepší. Pracovali jsme opravdu tvrdě a ke konci bylo R27 vyvážené. Myslím, že to bude dobrý základ pro páteční tréninky, při kterých se pak budeme soustředit na poslední desetiny sekundy, které bychom mohli v závodě získat. Tým dnes odvedl dobrou práci a výsledky jsou povzbudivé."
Christian Silk: "S podmínkami na trati jsme dnes měli štěstí, protože jsme očekávali déšť. Hekki si užil produktivní testovací den, udělal další pokrok v našem programu učinil důležité kroky při přípravě na závod. Byl to pro nás pozitivní den."
1. | F. Alonso | McLaren-Mercedes | 1:23.155 | 48 kol |
2. | L. Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:23.454 | 49 kol |
3. | N. Heidfeld | BMW-Sauber | 1:23.725 | 84 kol |
4. | J. Trulli | Toyota | 1:23.759 | 60 kol |
5. | K. Räikkönen | Ferrari | 1:23.773 | 58 kol |
6. | Heikki | Renault | 1:24.093 | 76 kol |
7. | S. Vettel | Toro Rosso | 1:24.266 | 101 kol |
8. | S. Wurz | Williams-Toyota | 1:24.356 | 69 kol |
9. | Ch. Klien | Honda | 1:24.595 | 92 kol |
10. | M. Webber | Red Bull-Renault | 1:24.701 | 83 kol |
11. | T. Sato | Super Aguri | 1:24.976 | 80 kol |
12. | A. Sutil | Spyker | 1:25.278 | 75 kol |
3. den
a
1. | F. Alonso | McLaren-Mercedes | 1:23.490 | 51 kol |
2. | R. Kubica | BMW-Sauber | 1:34.413 | 47 kol |
3. | D. Coulthard | Red Bull-Renault | 1:24.453 | 51 kol |
4. | F. Massa | Ferrari | 1:24.525 | 49 kol |
5. | V. Liuzzi | Toro Rosso | 1:24.768 | 40 kol |
6. | J. Button | Honda | 1:24.918 | 60 kol |
7. | N. Rosberg | Williams-Toyota | 1:24.983 | 44 kol |
8. | Fisico | Renault | 1:25.069 | 70 kol |
9. | R. Schumacher | Toyota | 1:26.175 | 43 kol |
10. | S. Yamamoto | Spyker | 1:26.384 | 72 kol |
11. | A. Davidson | Super Aguri | 1:35.106 | 46 kol |