Testy v Jerezu (13.-15.9.2006)
Tento týden zahájí Renault další třídenní testování na španělském okruhu v Jerezu, společně s týmy Honda a Red Bull. Renault se zaměří na pneumatiky, motor a různé změny na voze. Původně měl do testů nastoupit Fernando, ale nakonec se tak nestalo kvůli podlitině, kterou si způsobil v tréninku při Velké ceně Itálie. Zranění však nejsou vážná.
Fernando: "Bouchl jsem kolenem o bok šasi během tréninku v Monze. Pochopitelně jsem s tím během víkendu závodil, ale rozhodli jsme se tento týden netestovat, abych měl klid a mohl se uzdravit co nejdříve. Upřímně, jsem z toho zklamán, protože jsem chtěl testovat."
Plán se tedy změnil, celé tři dny měl testovat Jean-Pierre (jak představil Flavio Heikkiho poté, co novináři poznamenali, že Renault opět nepředstaví francouzského jezdce...), první den ho měl doplnit José Maria Lopez a další dva dny Fisico.
1. den
První den zajel nejlepší čas "Jean-Pierre" Kovalainen, který najezdil 102 kol, a soustředil se především na správný výběr pneumatik pro závod v čínské Šanghaji. José Maria Lopez skončil třetí.
1. | Jean-Pierre | Renault | 102 kol | 1:17.236 | |
2. | A. Davidson | Honda | 125 kol | 1:17.500 | + 0,264 |
3. | José Mario | Renault | 94 kol | 1:17.617 | + 0,381 |
4. | R. Barrichello | Honda | 109 kol | 1:18.425 | + 1.189 |
5. | R. Doornbos | Red Bull | 113 kol | 1:19.527 | + 2.291 |
6. | M. Ammermüller | Red Bull | 102 kol | 1:19.614 | + 2.378 |
2. den
Do druhého testovacího dne zasáhla další změna, vedle Fisica usedl za volant místo Heikkiho, kterého trápily bolesti břicha, José Mario Lopez. Druhý den však neprobíhal právě nejlépe: Fisico, jenž testoval specifikaci motoru RS26-D (kterou použil Fernando ve VC Itálie), dvakrát zastavil na trati pro její selhání. Nejrychlejší byl tentokrát Rubens Barrichello s vozem Honda, Fisico za ním zaostal o 0,150 sekundy, třetí skončil José Mario.
1. | R. Barrichello | Honda | 81 kol | 1:17.602 | |
2. | Fisico | Renault | 71 kol | 1:17.752 | + 0,150 |
3. | José Mario | Renault | 93 kol | 1:18.070 | + 0,468 |
4. | J. Rossiter | Honda | 93 kol | 1:18.217 | + 0,615 |
5. | R. Doornbos | Red Bull | 91 kol | 1:18.325 | + 0,723 |
6. | V. Liuzzi | Toro Rosso | 94 kol | 1:18.672 | + 1.070 |
3. den
Poslední den se Heikki vrátil zpět do kokpitu vedle Giancarla a Renault zahájil testování pneumatik. Piloty tentokrát nepotkaly žádné problémy s motory, přesto musel Giancarlo dvakrát zastavit kvůli problémům s elektronikou. Fisico dnes skončil na čtvrté pozici se 169 odjetými koly, Jean-Pierre, na pozici páté, odjel 114 kol.
1. | A. Davidson | Honda | 161 kol | 1:16.675 | |
2. | J. Rossiter | Honda | 107 kol | 1:17.008 | + 0,333 |
3. | R. Doornbos | Red Bull | 120 kol | 1:17.157 | + 0,382 |
4. | Fisico | Renault | 169 kol | 1:17.059 | + 0,384 |
5. | Jean-Pierre | Renault | 114 kol | 1:17.182 | + 0,507 |
6. | M. Ammermüller | Red Bull | 101 kol | 1:17.744 | + 1.069 |