Velká cena Číny
Piloti Renaultu před závodním víkendem
Giancarlo
Giancarlo, Grand Prix Japonska se jela v hustém dešti, což jsou podmínky, v kterých excelujete...
"Vždy se mi jezdilo dobře na mokru. V Japonsku nebyl vůz na tyto podmínky perfektně nastavený, protože jsme doufali, že bude v neděli sucho. Na vodě to hodně klouzalo a pral jsem se s vozem, ale i tak jsem dokončil na pátém místě v závodě, který byl pravděpodobně jeden z nejtěžších mé kariéry! Body které jsem získal jsou cenné a dosáhli jsme velmi dobrého týmového výsledku."
Máte rád Velkou cenu Číny?
"Ano, mám. Je to jezdecký okruh a také velká výzva pro inženýry, aby našli správné nastavení pro různé sekce okruhu. Naštěstí máme hodně času, abychom našli správné nastavení během pátečních tréninků."
Na které oblasti se soustředíte při ladění nastavení vozu?
"Na okruhu je několik dlouhých rovinek a rychlých zatáček, ale také několik pomalých úseků. Jako vždy bude klíčové najít nejlepší řešení mezi stabilním a neutrálním vozem v rychlých zatáčkách a dobrou rychlostí na rovince, abychom mohli předjíždět soupeře. Od pátku budeme ladit úroveň přítlaku, abychom našli nejlepší kompromis."
Heikki
Heikki, minulou neděli jste v Japonsku získal své první pódium kariéry. Byla to mimořádná chvíle?
"Určitě. Byla to pro mě dobrá odměna, ale také pro celý tým. Po obtížném začátku ročníku bylo myslím pro všechny v týmu dobré dosáhnout tohoto malého úspěchu, který je něčím, na co byli zvyklí v uplynulých dvou sezónách, když vyhrávali tituly. Je to povzbuzení morálky, abychom se pokusili zakončit sezónu co nejlepším způsobem."
Čína je pro vás další nový okruh, jaká jsou vaše očekávání?
"Je to další z nových závodů F1 a stejně jako v Japonsku je tam mimořádná atmosféra. Diváci se o tomto sportu stále učí a jsou velmi nadšení. Celý týden Velké ceny v Šanghaji bude příjemný, ale na trati se chci dostat v pátek co nejdříve do správného rytmu a využít každý trénink na maximum, protože jsem tam předtím nikdy nejel."
Co si myslíte o samotném okruhu?
"Díval jsem se na záznamy posledních závodů a pracoval jsem s nimi, hlavně se záběry kamer z vozů a řekl bych, že je to okruh podobný tomu v Bahrajnu. Je tam několik dlouhých rovinek, rychlé změny směru jízdy a několik míst tvrdého brzdění. Na tomto typu okruhu potřebujete velmi dobře vyváženou aerodynamiku, abyste byli rychlí v rychlých a plynulých úsecích. Hodně pozornosti věnujeme dosažení dobré stability při brzdění, protože se tím dá získat hodně času. Důležité bude dobře pracovat v pátek, abychom našli hranice pro kvalifikaci a závod. Jsme odhodláni ukázat, čeho je vůz opravdu schopen v těchto posledních dvou závodech."
Páteční volné tréninky
Jako obvykle v pátečních trénincích, hlavním cílem týmu bylo porovnání chování obou směsí pneumatik Bridgestone, podobně jako hledání co nejlepšího základního nastavení vozu.
Druhý trénink se neobešel bez menších problémů, které potkaly Heikkiho Kovalainena. Finský pilot byl nucen svůj vůz odstavit kvůli nedostatečnému tlaku palivového systému.
Tým má před sebou stále ještě spoustu práce, aby vůz co nejlépe připravil na zítřejší kvalifikaci, ale oba jezdci věří, že mají nakročeno správným směrem.
Giancarlo
1. trénink | 8. místo | 1:38.217 | 17 kol |
2. trénink | 10. místo | 1:37.970 | 32 kol |
Heikki
1. trénink | 11. místo | 1:38.551 | 18 kol |
2. trénink | 11. místo | 1:38.062 | 21 kol |
Giancarlo: "Pro mě to byl celkem typický pátek. Dopoledne byla trať dost špinavá a chvíli trvalo, než se vyčistila, ale ke konci druhého tréninku byly podmínky celkem dobré. Vyvážení vozu bylo nekonzistentní, celkový grip byl špatný, ale víme, jakým směrem se máme v naší práci přes noc vydat, abychom tu situaci zlepšili. Co se týče pneumatik, byly obě dost podobné v dlouhých i krátkých jízdách."
Heikki: "Myslím, že jsme měli slušný den i přes moje problémy v druhém tréninku. Ztratil jsem trochu času, ale díky mechanikům, kteří odvádějí skvělou práci, jsem stihl pár jízd před koncem tréninku, což bylo velmi důležité. Bylo to poprvé, co jsem jel na této trati a je celkem příjemné na ní jezdit, povrch je velmi hladký a je tu několik dobrých obrubníků, které můžete využít. Je to prostě normální moderní okruh a myslím, že jsem se ho dost rychle naučil. Takže nakonec jsem prošel většinu našeho programu a víme, na čem máme přes noc pracovat, abychom zlepšili naši konkurenceschopnost. Zítra to bude v kvalifikaci vyrovnané, ale myslím že jsme na své normální pozici."
Alan Permane: "Byl to obtížnější den než ten, který jsme měli ve stejnou dobu minulý týden a čeká nás přes noc více práce. Ještě nejsme na sto procent spokojeni s vyvážením vozu a to znamená, že také máme určitý prostor pro zlepšení naší celkové konkurenceschopnosti. Náš dnešní program byl celkem standardní, provedli jsme vyhodnocení pneumatik, zkoušeli jsme různá nastavení aerodynamiky, abychom našli správný kompromis mezi dlouhými rovinkami a gripem na vnitřní části. Teď musíme vylepšit vyvážení a dát jezdcům nastavení, s kterým budou moci nastoupit do kvalifikace s důvěrou."