Velká cena Itálie
Piloti Renaultu před závodním víkendem
Giancarlo
Giancarlo, v Turecku to byl těžký závod, ale i tak jste se snažil celou dobu až po šachovnicový praporek...
"Opravdu jsem ztratil během nehody v první zatáčce. Mohl jsem snadno získat body a o to víc je frustrující dokončit na devátém místě. Ale je třeba to hodit za hlavu a hledět vpřed. Stále zbývá pět závodů a každý bude pro tým a pro mě důležitý. Jsme plně soustředěni na Grand Prix Itálie tento víkend, což bude pro mě speciální závod."
Co znamená jet váš domácí závod?
"Znamená to ještě víc, protože je to v této sezóně jediný závod v Itálii, jelikož jsme nebyli v Imole! Vždy jsem rád závodil v Monze již od doby, kdy jsem tu vyhrál ve Formuli 3. Také jsem se v roce 2005 dostal na pódium, byl jsem první Ital od Alboreta. Pro jezdce je to náročný okruh a mám několik dobrých vzpomínek, takže se těším na to, až uvidím, co letos dokážeme."
Jste ve svém domácím závodě pod větším tlakem?
"Ani ne, řekl bych, že ve skutečnosti je to přesně naopak, protože vás to žene k ještě většímu úsilí, protože závodíte před vašimi lidmi a dívají se také přátelé a rodina!"
Jaký výkon podá tento víkend R27?
"Tvrdě jsme pracovali, aby mohl být vůz konkurenceschopný. Náš test minulý týden jsme strávili přípravami na závod, i když špatné počasí ve čtvrtek omezilo jízdy. Podobně jako ostatní týmy máme specifický, nový aerodynamický kit pro tento závod, který je adaptován specifickým požadavkům okruhu. Víme, že také náš motor je silný, ale i když jsme tu nedávno testovali, stále bude důležité dobře využít tréninky, abychom doladili vůz a našli správný kompromis pro kvalifikace a závod."
Heikki
V Turecku jste odjel velmi dobrý závod...
"Ano, bylo to tak. Za celý víkend jsme odvedli s týmem velmi dobrou práci a vyplatilo se to, protože jsme získali tři body. Samozřejmě všichni chceme, abychom byli schopni dokázat víc, ale bylo důležité dostat v posledním závodě z vozu maximum. Podařilo se nám to, takže to byl opravdový důvod pro potěšení. Pro mě to byl velmi dobrý závod, v posledních kolech jsem naháněl Lewise a snad se nám podaří udržet formu v Itálii."
Monza je velmi neobvyklý okruh. Jezdíte tam rád?
"Myslím, že je to velmi vzrušující závod díky profilu trati a také díky atmosféře. V sezóně F1 je to speciální víkend. Okruh je velmi rychlý, jede se s velmi nízkým přítlakem a jezdci musí celou dobu udržet absolutní soustředěnost. Také jsou tam celkem často k vidění dramatické závody, fanoušci Ferrari budou tento víkend v plné síle, aby podpořili svůj tým. Našim cílem bude podat dobrý výkon pro fanoušky, kteří nás na tribunách také podporují."
Jaký je dopad nízké úrovně přítlaku?
"Je to pro týmy a jezdce velmi náročné. Vůz je na řízení jakoby lehký a velmi snadno v zatáčce sklouzne. Lesmo 1 a Lesmo 2 jsou zvlášť zrádné, protože je projíždíte na čtyřku ve vysoké rychlosti a když jsou pneumatiky už trochu opotřebované, jak tomu je během závodu, je velmi obtížné mít vůz pod kontrolou. To jsou unikátní výzvy, které nabízí Monza."
Co bude pro dobrý výkon klíčové?
"Monza je vysokorychlostní okruh a není třeba dodávat, že podstatná je maximální rychlost. Ale myslím, že ještě důležitější bude se soustředit na výjezdy ze zatáček, abychom mohli využít výkon co nejdříve bez smyku a ztráty času... Během testu jsme se na tyto oblasti podívali a nashromáždili jsme mnoho dat, která využijeme při sestavování plánu pro páteční tréninky. Chceme znovu ukázat, že jsme pokročili, stejně jako jsme to udělali v Istanbulu."